Kauppa ja palvelut
Finn-ID:n kaupan alalle ja palveluliiketoimintaan suunnatut ratkaisut tähtäävät laadukkaaseen asiakaskokemukseen ja sitä kautta parempaan asiakastyytyväisyyteen.
Inventointiin kuluvaa aikaa säästyy jopa 40 %
Sovellukset ja laitteet kaupan ja palveluiden tarpeisiin
Toimittamiemme ratkaisujen lähtökohtana ovat aina asiakkaan hakemat hyödyt. Näitä ovat esimerkiksi
- asiakastyytyväisyyden parantaminen
- inventoinnin tehostuminen
- jonotusajan lyhentäminen.
Liiketoimintajohtoa kiinnostaa yleisimmin laskutukseen liittyvät seikat – ratkaisuillamme sitä voidaan aikaistaa huomattavasti!
Kauppa ja palvelut tehostuvat nopeasti
Sisäiset toiminnot palvelevat myös asiakkaita paremmin
Tuotetunnistus tehostaa kassatoimintoja
On jokaisen kauppiaan etu, että tuotetunnistus toimii optimaalisesti. Kassajonossa seisomisen sijaan asiakas arvostaa ripeää toimintaa.
Erään asiakkaamme myymälään toimitimme ratkaisun, jossa kanta-asiakkaan tunnistus tapahtuu ajokorttia lukemalla. Erillistä korttia ei tarvita ja kanta-asiakkaan edut ovat heti tarjolla!
Ajantasaiset hylly- ja tuotemerkinnät
Törmäämme erittäin usein työssämme puutteellisiin tai vaikeasti tuotettaviin merkintöihin. On suhteellisen pieni juttu laittaa asia kuntoon ja hyvää seuraa.
Kun merkinnät ovat kunnossa, saa oman yrityksen tuotteen paremmin esille myös isoihin ketjuihin. Investointi maksaa itsensä pian takaisin!
Jakelutiedonkeruu tuo toimitusvarmuutta
Monikanavaisuus on päivän sana ja verkkokauppa nähdään kiinteänä osana muuta toimintaa.
Jakelutiedonkeruu takaa, että saadaan tieto siitä, mitä tavaraa minnekin on toimitettu ja vastaanottajalle tieto tavaran perille saapumisesta. Myös jakeluajan seuranta kullekin jakelupisteelle mahdollistuu.
Nykyaikaiset keinot tehostavat toimitusketjua
Nykyaikaisilla keinoilla voidaan joko lukea sisään tuleva tavara mobiililaitteilla tai jopa seurata sisään tulevaa tavaraa automaattisesti pienten RFID-tunnisteiden avulla.
Kun sisään tulevan ja lähtevän tavaran seuranta on kunnossa, kuukausiinventoinnin voi lakkauttaa kokonaan, koska todellinen varastotilanne on aina ajantasainen.
Ratkaisuilla saavutettuja hyötyjä
1.
Inventointi jopa 80 % nopeampaa
Aiemmin koko kaupan ja varaston inventointiin käytettiin ison tiimin kanssa jopa 2,5 päivää. Nyt se sujuu neljässä tunnissa!
2.
Laskutusnopeus nelinkertaistui
Kun tiedot saadaan automaattisesti kirjattua järjestelmään ja paperi-kynä-sähköinen kirjaus -menetelmä poistuu, tehostuu myös laskutus!
3.
Lyhentynyt hyllytysaika
Hyllyttäessä tiedossa täytyy olla tuotekoodit ja tuotteiden tarkat paikat. Kaiken ollessa sähköisessä muodossa, voidaan jo rullakot kasatessa ne koota hyllytystä ajatellen.
4.
Tehostuneet varastotoiminnot
Työtehtäviä pystyttiin jakamaan paremmin useiden työntekijöiden kesken, jonka vuoksi kaikki varaston toiminnot tehostuivat!
5.
Nopeutunut tilaus-toimitusketju
Sekä varaston sähköistyminen, että avainasiakkaiden tilauspäätteet nopeuttivat huomattavasti tilaus-toimitusketjua.
Asiakaskuntamme on 30 vuoden ajalta laaja
Meihin luottaneita
Hyvin sujunutta yhteistyötä jatkaa mielellään
Kyselimme tarjontaa ja mahdollisia uusia ratkaisuvaihtoehtoja myös muilta toimijoilta. Hyvin pian kävi kuitenkin selväksi, että meidän kannaltamme järkevin ja helpoin tapa toimia on jatkaa hyvin sujunutta yhteistyötä Finn-ID:n kanssa. Heillä on ymmärrys liiketoiminnastamme sekä tämän alan haasteista ja vaatimuksista. Tuntui luottavaiselta hankkia heiltä uuden sukupolven mobiilipäätteet käyttöömme, Rusko kertaa.
Marika Rusko
Talousjohtaja, Yleiselektroniikka Oyj