Puheohjaus
Puheohjaus varastossa vapauttaa keräilijöiden kädet ja silmät keräilyyn liittyvien tehtävien hoitamiseen. Samalla työergonomia kasvaa, keräilyprosessi tehostuu ja keräilyssä tapahtuvat virheet vähenevät.
Mitä on puheohjaus?
Puheohjaus, eli puheohjattu keräily, on kirjaimellisesti puheella tapahtuvaa järjestelmän ohjausta. Puheella kerrotaan järjestelmälle mm. varaston käytävä- ja hyllypaikkanumero
Jo useamman kymmenen vuotta puheohjausta on käytetty kappaletavaran keräilyyn, vaikka vielä 1990-luvulla sille saatettiin nauraa tietyissä piireissä. Lähivuosina se on yleistynyt huomattavasti ja on lunastanut paikkansa suosittuna
Puheohjaus sopii varastoon silloin, kun se voidaan synkronoida toiminnanohjausjärjestelmään. Sopivuutta miettiessä painotetaan keräilymäärää ennemmin kuin yrityksen liikevaihtoa tai nimikemäärää.
Puheohjauksen kustannustehokkaat edut
1.
Keräilytarkkuuden tehostuminen
Käsien ja silmien vapautuessa ylimääräisistä keräilytehtävistä vältytään myös turhilta selvittely- ja etsintätöiltä. Näin virheiden ja reklamaatioiden määrä vähenee, joka helpottaa mm. oston ja taloushallinnon tehtäviä.
2.
Keräilyprosessin nopeutuminen
Eri paikkojen välillä liikkuminen vähenee ja tilausten keräilytahti nopeutuu, sillä samanaikaisesti voidaan kerätä montaa eri tilausta. Reaaliaikainen varastotilanne päivittyy koko ajan eikä erillistä varmuusvarastoa tarvita.
3.
Työturvallisuuden ja ergonomian parantuminen
Työergonomia on huomattavasti parempi, sillä keräilijä voi kiinnittää enemmän huomiota ergonomiseen työasentoon. Työturvallisuus paranee hänen voidessa kiinnittää huomionsa ympäristöön ja tekemäänsä työhön.
Älykäs puheohjausratkaisu
Lydia Voice
Lydia Voice on Euroopan markkinajohtaja puheohjaukseen perustuva ratkaisu. Se hyödyntää syväoppivaa algoritmia ja on yksi käytetyimmistä ääneen perustuvista ratkaisuista myös Yhdysvalloissa. Ratkaisulla on maailmanlaajuisesti yli 350 000 käyttäjää.
LYDIA®VOICE 9 on edeltäjiään parempi, älykkäämpi ja nopeampi. Tässä on äänikeräilyn johtotähti!