Helppokäyttöinen tiedonkeruujärjestelmä
ATTUNE Logi on monipuolinen ja helppokäyttöinen ohjelmisto logistiikan erilaisiin tiedonkeruutarpeisiin. Ohjelmisto on hyödynnettävissä monipuolisesti esimerkiksi tuotannon kirjauksissa, varastonhallinnassa (mm. inventointi, materiaalinhallinta), jakelutoiminnoissa sekä kenttätyössä myyntiedustajilla ja huoltomiehillä.
Kerää tietoa mobiilisti ilman IT:tä
Helppokäyttöinen ohjelmisto logistiikan tiedonkeruutarpeisiin
Yksinkertainen ja helposti käyttöönotettava ratkaisu korvaa aikaisemmin kynällä ja paperilla kerätyn tiedon tai kerää tiedon, jota ei ehkä ole aikaisemmin vielä kerätty.
Ratkaisu on käytettävissä WiFi- sekä Mobiilidatayhteydellä myös varastoissa ja liikkuvassa työssä.
ATTUNE Logi on räätälöitävissä täysin käyttötarpeiden mukaisesti käyttökohteesta huolimatta – olipa kyse sitten poroerottelusta, varastoinneista tai vaikkapa huoltokirjauksista!
Ratkaisun suurimmat hyödyt
1.
Tiedot tallentuvat sähköisesti
Sähköinen tallennus tarjoaa aiempaa tarkempaa informaatiota, nopeuttaa tiedonkulkua ja toimintaa sekä helpottaa dokumenttien ajantasaista seurantaa.
2.
Tietoa voi jatkojalostaa
Tulevaisuuden ennustamisesta esim. työvoiman tarpeen ja varaston kapasiteetin osalta tulee entistä helpompaa, kun tietoja voi käsitellä sähköisesti.
3.
Jäljitettävyys paranee
Kaiken tiedon aina tilausnumerosta sen hyllypaikkaan ja lähetystunnukseen ollessa sähköisesti merkitty, voidaan esim. paketit jäljittää kertaheitolla.
4.
Inhimilliset virheet vähenevät
Kun esimerkiksi erä- tai tuotekooditiedot on kirjattu sähköisesti, ei inhimillisiä kirjoitusvirheitä pääse syntymään!
5.
Työsuunnittelu helpottuu
Kun varaston kapasiteetin ja liikenteen määrä on ennustettavissa, voidaan myös työntekijöiden määrä suunnitella tehokkaammin.
Onnistunut asiakastarina
Inventaarion aika on puolittunut
ATTUNE Logi -ratkaisulla Arvolukko Oy:n inventaarion aika on puolittunut. Aikaisemmin inventaario kesti viisi työpäivää, nyt inventointi hoituu lähes kahdessa työpäivässä.
Uuden inventaarioratkaisun konkreettisia hyötyjä ovat muun muassa reaaliaikainen tiedonsiirto, ajansäästö ja parantunut varastonhallinta: ”Saamme laskennat reaaliajassa sähköisesti, jolloin tieto on heti hyödynnettävissä esimerkiksi varastopaikoissa. Aikaisemmin emme tienneet, missä varastopaikassa mitäkin tuotetta on. Nyt pystymme kohdistamaan samat tuotteet samaan paikkaan.” Arvolukon toimitusjohtaja Patrik Andersson kertoo.
Attune Logi on erittäin helppokäyttöinen
Finn-ID:n suosittelema ohjelmisto on erittäin helppokäyttöinen. Päätteen osalta plussaa on ergonominen muotoilu ja pienikokoisena se kulkee helposti mukana. Myös päätteen taustavalaistu, värillinen kosketusnäyttö helpottaa käyttöä. Tärkeintä on kuitenkin luentavarmuus. Se estää inhimillisten virheiden tapahtumisen tuotanto- ja pakkausvaiheissa. Hyvän laadun tuottaminen tuotannossa näkyy asiakkaille entistä parempana kokonaislaatuna ja palveluna.
Eero Lauhikari
Tuotantopäällikkö, Kontiotuote Oy
Projektin vaiheet
Kartoitus
Keskustellaan etänä tarpeista ja/tai nähdään kohde ja ympäristö paikan päällä.
1
Käyttöönottoprojekti
Käyttöönottoprojekti pitää sisällään laitteiden asennuksen ja opastuksen järjestelmän käyttöön.
2
Jälkipalaveri
Noin kuukauden jälkeen asennuksesta on hyvä aika jälkipalaverille. Tällöin kuulemme kokemuksistanne.
3
Jatkuva yhteydenpito
Yhteydenpito ja huolto jatkuu myös käyttöönoton jälkeen. Saatavilla myös huoltopalveluita!
4
Jäikö jokin mietityttämään?
Usein kysytyt kysymykset
Kerättyä tietoa voidaan käsitellä CSV-tiedostona tallennettuna verkkolevylle, Finn-ID:n palvelimelle tai lähetettynä sähköpostiin.
ATTUNE Logi toimii vain päätelaitteen kanssa.
ATTUNE Logiin ei voi tuoda tietoja toisesta järjestelmästä, mutta tuoterekisterit voi tuoda vakiomuotoisena Excel tai CSV -tiedostona.