Atea on aina ollut aktiivinen kehittämään niin työtapojaan kuin toimintamallejaan. Ensimmäinen harppaus tapahtui jo 1990-luvun lopussa, jolloin yhtiö otti käyttöönsä kehittyneen toiminnanohjausjärjestelmän sekä langattomat keräilypäätteet. Reilu kymmenen vuotta myöhemmin Atean logistiikkakeskus loikkasi Dynamics NAV -järjestelmään. Samaan aikaan mobiilipäätteistä päätettiin ottaa enemmän hyötyjä irti ja niihin lisättiin kaikki tarvittavat varastotoiminnot aina vastaanotosta toimituskuittauksiin.
Tuorein uudistus tehtiin reilu vuosi sitten, kun olemassa olevaa ratkaisu päivitettiin sopimaan paremmin WLAN-ympäristöön. Kaikki varaston toiminnot tehdään käsipääteratkaisulla. Varastotoimintojen sujuvuudella on välitön vaikutus yrityksen toimintaan.