22.07.2020
Terveydenhuolto ja potilasturvallisuus
Finn-ID tunnetaan terveydenhuoltoalalla pitkän linjan luottokumppanina, sillä palvelemme kokonaisvaltaisesti potilasturvallisuuteen, potilaantunnistamiseen ja itseilmoittautumiseen liittyvissä asioissa.
Potilasturvallisuuden merkitys on avainasemassa
Parempaa potilasturvaa ja enemmän aikaa hoitotyöhön
Toimitamme merkintä-, luenta- ja mobiiliratkaisuja mm. laboratorioille, keskus- ja osastovarastoille, apteekeille sekä lääkinnällisen kuntoutuksen ja välinehuollon tarpeisiin.
Toimintaa tehostavien ratkaisujemme ansiosta henkilökunnan työaika saadaan kohdennettua tärkeimpään asiaan eli itse hoito- ja asiakaspalvelutyöhön.
Tehokkuus, tiedon oikeellisuus ja jäljitettävyys hoitotyössä näkyy parempana palveluna asiakkaalle sekä turhien ja aikaa vievien rutiinien poistumisena henkilökunnalle.
Toimittamiamme ratkaisuja potilasturvallisuuden edistämiseksi on käytössä jokaisella Suomen hyvinvointialueella (ent. sairaanhoitopiirissä)!
Korkeatasoinen ja asiallinen palvelu
Finn-ID:n kanssa toteutettu rannekepilotti oli onnistunut. Voidaan todeta, että Finn-ID profiloituu korkeatasoisena ja asiallisena toimijana Suomen toimintakentässä.
Sari Palojoki
Potilasturvallisuuspäällikkö, HUS Yhtymähallinto
Kehdosta hautaan
Ratkaisujamme terveydenhuollon tarpeisiin
Potilasturvallisuus
Potilasrannekkeita kirjoitetaan vielä tänäkin päivänä usein käsin, jolloin syntyy kirjoitusvirheitä ja väärinkäsityksiä. Tämä vie liiaksi hoitajan työaikaa ja potilaat saattavat jäädä merkitsemättä. Rannekkeiden tarvikeratkaisujen lisäksi toimitamme hoitajapääteratkaisut ja kaikki potilaan tunnistamiseen liittyvät välineet ja ohjelmistot.
Itseilmoittautuminen
ATTUNE Ilmo on nopeasti käyttöönotettava, sähköinen itseilmoittautumisratkaisu terveydenhuollon palveluihin. Ilmoittautumisesta tulee sujuvampaa ja vähemmän kuormittavaa hoitohenkilökunnalle, se vähentää jonottamista ja vapauttaa hoitohenkilöstön resursseja.
Vainajien käsittely
ATTUNE Obduktio on vainajalogistiikan ratkaisu, joka identifioi vainajan 100 % varmuudella. Yhteistyössä obduktiopreparaattoreiden kanssa syntynyt sovellus kirjaa sähköiseen säilöön kaikki tärkeät vainajiin liittyvät tiedot.
Laboratoriotyön tehostaminen
Laboratorioissa on erityisen tärkeää, että näytteet merkitään oikealle potilaalle kuuluvaksi. Näitä varten on olemassa sekä merkinnän ratkaisuja ohjelmistojen ja tulostimien osalta, kuten kirjaukseen vaadittuja ohjelmistoja.
Apteekin ratkaisut
Apteekeissa tarvitaan ohjelmistoja ja teknologiaa mm. lääkevalmisteiden merkintään, niiden vastaanottoon sekä hyllytykseen. Myös toimitus hyllypaikalta farmaseutin pisteelle onnistuu ratkaisuillamme vaivattomasti. Pidämme myös huolen hoitotarvike- ja apteekkivarastojen tiedonkeruusta.
Välinemerkintä ja apuvälineseuranta
Välinemerkinnöissä ja apuvälineiden lainauksien seurannassa tarvitaan kunnolliset välineet tehdä ja lukea merkinnät niin, että ne kirjautuvat suoraan järjestelmään. Näin tavaroita ei pääse hukkumaan ja varastotilanne on aina ajantasalla.
Kauttamme saa myös osastotilausratkaisut!
Terveydenhuollon automaation edut
Työn jäljitettävyys paranee
Kynä-paperi-manuaalinen kirjaus -menetelmä on erittäin altis inhimillisille virheille, jonka vuoksi työn automatisointi ja sähköistäminen on erityisen tärkeää. Kun kaikki merkitään, luetaan ja analysoidaan sähköisesti, onnistuu työn kirjaushetkien, kirjanneen henkilön ja jopa kirjauslokaatian selvitys helposti. Näin päästään jäljille siitä, missä ja miksi mahdollinen virhe on saattanut päästä syntymään ja voidaan ehkäistä se jatkossa.
Työnteko tehostuu huomattavasti
Kirjaamisen onnistuessa jopa puolet nopemmin kuin manuaalista kirjausta tehdessä, voidaan todellakin puhua tehostuneesta työnteosta. Hoitajilta liikenee enemmän työaikaa tärkeisiin potilashoidon tehtäviin jo valmiiksi kiireisestä aikataulusta, joka takaa suuremman potilastyytyväisyyden ja vähentää virheiden syntymistä. Tehostusta nähdään myös potilaiden itseilmoittautumisen ja vähentyneiden kirjausmäärien avulla.
Tietoturvallisuus paranee
Lisähaasteita luotettavaan potilaan tunnistamiseen tuo myös henkilökunnan ja potilaiden suuri vaihtuvuus, jonka vuoksi tietoturvallisuus on oltava äärimmäisen huolella otettu huomioon. Esimerkiksi automatisoitu itseilmoittautuminen ja numerolla sisäänkutsuminen pitävät huolen tietoturvasta. Manuaalisten kirjausten loputtua ei myöskään inhimillisiä näppäinvirheitä pääse syntymään.
Tutustu asiakastarinoihin
Luitko jo nämä?
Podcast